vineri, 10 octombrie 2014

Accident zici...

No bun, cum oricum nu stiam exact despre ce vreau sa scriu, m-am decis sa imi vars oful legat de o problema de actualitate cu care se confrunta Romania. Si nu, nu este vorba despre candidatura popandaului plagiator Ponta la presedintie si a slugilor care il sustin - pastrez asta pentru alta data. Este vorba despre - nici mai mult nici mai putin - farsele la telefon.

Suna banal nu-i asa? Am recurs si eu la astfel de surse de amuzament infantil (subliniez infantil, nu eram prea copt la minte prin perioada in care faceam asta) cand ieseam cu prietenii pe afara. Era atat de amuzant sa suni oameni fara un motiv anume, cu unicul scop de a face glume proaste. Nu sunt singurul care a facut asta, nu?! Sunt farse nevinovate. Atata vreme cat se pastreaza limita bunului simt totul este okay, nimeni nu este ranit, nimeni nu are de suferit. Numai ca de ceva vreme vad ca se practica alt gen de farse. Farse care ma fac sa ma gandesc serios daca pedeapsa cu moartea nu ar fi potrivita pentru unii; daca nu cumva unii ciumpalaci ar merita sa putrezeasca in puscarie.

Cum am mentionat si mai sus, atata vreme cat nu se intrece limita bunului simt si nimeni nu are de suferit, nu am nimic impotriva acestui gen de distractie infantila. Problema rasare atunci cand tu profiti de neputinta, nervii, temerile si grijile unor persoane cu scopul propriu de a se imbogati cu un apel de 30 de minute. Si nu, nu vorbesc de Sexy line. Probabil ati auzit de o chestie supranumita "Metoda Accidentul". In principal ce fac acesti puscariasi lipsiti de orice scrupule este sa sune oamenii in varsta (si nu numai) si sa ii informeaza ca niste buni samariteni ce sunt ei ca fiul/fiica/varul/sora/catelul/pisica a suferit un grav accident. "Accidentele" sunt in general rutiere, suferite fie pe carosabil, fie pe trecerea de pietoni. Nu stiu cum rahat fac, dar de fiecare data nimeresc scenariul perfect, in care persoana respectiva nu se afla in vecinatatea caminului propriu, faza la care devin putin paranoic. De unde si pana unde ma cunoaste pe mine o satra de puscariasi, sa stie unde stau si cand plec de acasa?!

Acum vreo 2 zile am primit un telefon cum ca maica-mea ar fi suferit un accident de masina si are nevoie de "suportul" meu financiar, aproximativ 1500 de lei pentru o operatie urgenta fara de care nu ar supravietui. Scenariul ar fi urmatorul: sa ma intalnesc cu un agarici in urmatoarele 15 minute de la apel, sa livrez suma iar apoi voi fi contactat cu restul detaliilor pe care nu mi le putea spune. Apelul a fost efectuat undeva pe la ora 12 noaptea (eu dormeam atunci) si singurul lucru care m-a facut sa ii cred bullshitul este sunetul de fundal si plansetele pe care le auzeam. Cacatul a fost asa bine pus la punct incat m-a facut pana si pe mine sa pun botul pentru o clipa - doar una. Conversatia a decurs in felul urmator:


- Alo..?

- Alo buna seara. Sunt sergent Ionut Mezeleanu de la sectia de politie "X". Va sun sa va dau o veste in legatura cu mama dumneavoastra.

- ?!? ce veste?

- Cu parere de rau va informam ca mama dumneavoastra a fost implicata intr-un grav accident de masina iar acum se afla la spital in coma. Are nevoie urgenta de suma de 1500 de lei pentru o operatie altfel s-ar putea sa nu supravietuiasca.

- Nu pot sa cred...

- Din pacate este adevarat, va putem trimite un intermediar care ar ajunge in 15 minute la blocul dumneavoastra, am luat adresa din buletinul mamei.

- Dar cum este posibil? Ea a plecat la parintii ei sa doarma si a ajuns cu bine, am vorbit cu aceasta.

- Da, asa este insa a fost nevoita sa plece dupa medicamente in miez de noapte.

In momentul ala mi-am dat seama ca mananca cacat, dar tot aveam un iz de teama. I-am spus sa astepte 5 minute pana gasesc banii iar in timpul ala am sunat-o pe maica-mea care, saraca, dormea bine sanatoasa. Ulterior am revenit la telefon.

- Gata, am facut rost de bani.

- Okay, atunci vom trimite intermediarul.

- Sa o trimiti pe ma-ta fu***n c*r sa te f*t!

- ...bip...bip...bip...

Cum e posibil sa fi nimerit scenariul perfect? Cine sunt aceste scursuri ale societatii care isi castiga existenta din naivitatea oamenilor care chiar le inghit povestile? Aparent, autoritatile nu au retinut pe nimeni nici pana in ziua de azi, cum e posibil? Si cu cat sange rece a putut sa ma minta pe fata in asemenea hal?! Plus zgomotele si plansetele de pe fundal. Atat de tare as vrea sa fiu intr-o camera cu unul din aceste mizerii cotidiene, sa ii pot da banii pe care ii merita. As vrea ca unul dintre ei sa citeasca asta, si sa afle ca daca il voi vedea intr-o buna zi pe strada, nu il voi recunoaste dupa fata, dar vocea i-o voi tine minte mereu. Iar daca va fi la vreo 5-10 metri de mine, sa faca tot ce ii sta in putinta sa mareasca distanta, pentru ca eu o sa fac tot ce imi sta in putinta sa o micsorez. Multa, MULTA MUIE.

Sanatate, ca noroc au toti prostii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu